פנס אחורי ימני

בגרמניה אני ואחי עידו הלכנו לחבר של סבתא שלנו שאמר שיש לו אוטו שהוא כבר לא משתמש בו ושאם אנחנו לא לוקחים אותו הוא הופך אותו לעציץ ושרק צריך להעביר אותו טסט ואולי קצת תיקונים כדי לרשום אותו מחדש. האוטו זה פולקסוואגן פולו משנת 87, קטן וחמוד שירד מהכביש לפני חצי שנה ולא עבר בדיקה כבר שנתיים וחצי.
קפצנו על ההזדמנות, באנו למכון טסטים שאמר שהאוטו ממש לא תקין, שהתיקונים כנראה יעלו יותר מהאוטו וששווה רק אם האוטו חשוב לנו.
קפצנו על ההזדמנות והכנסנו את האוטו למוסך, מחזיקים אצבעות שיתוקן מהר.
אחרי יומיים במוסך, כשיום כיפור כבר מתקרב ונושף בעורפנו המוסכניק מתקשר ואומר שחסר לו הפנס האחורי ימני ושפולקסוואגן הפסיקו לספק אותו כי עברו כבר יותר מ-20 שנה ולך תזכור איך מייצרים אותו בכלל. רק מחר הוא יוכל ללכת לאזור המוסכים ואולי למצוא משהו מתאים. החבר של סבתא שלנו כינה את האזור הזה כ"וואדי ג'וז" הגרמני אבל הוא לא היה בעיר, כך שלא היה יכול לעזור.
קפצנו על ההזדמנות להרפתקה והלכנו לחפש פנס אחורי ימני של פולקסוואגן פולו משנת 87 באזור המוסכים של עיר קטנה במערב גרמניה לבדנו.
אנחנו לא מבינים מילה בגרמנית ובאזור המוסכים אין ולו דובר אנגלית אחד אבל אנחנו בלי חשש עוברים ממוסך למוסך מסבירים בסימני ידיים שאנחנו רוצים פנס אחורי ימני של פולקסוואגן. המוסכניקים מהנהנים ושואלים מאיזה שנה. אנחנו מציירים להם 87 והם צוחקים לנו בפנים ומצביעים לנו לכיוון המוסך הבא.
ככה בסוף הגענו למחסן החלפים המרכזי של העיר ומצאנו ארגז מלא בפנסים אחוריים ימניים. התמקחנו קצת על המחיר כמו שעושים במוסכים בארץ אבל בגרמניה זה לא כל כך עובד וחצינו את העיר לכיוון המוסך עם האוצר בידינו.
למחרת סוף סוף האוטו היה מוכן.
קפצנו פנימה והתחלנו את מסענו הרכוב באירופה.






אין תגובות: